PROMOSI! PROMOSI! PROMOSI!

Gulahati Boutique

‎+ Welcome to Gulahati Boutique!
+ Your online shopping source with lots of scarves to choose from!
+ We hope you will love our items as much as we do.
+ Gulahati team will try our very best to meet your expectations.
+ We are very happy to have you as our customers.
+ Do visit us at our main blog at Gulahati Boutique

Jawapan hati atau jawapan yang pasti?

Wednesday, May 13, 2009

Melawat blog Kak Eka pg ni tertarik dgn posting yg bertajuk FANTASIA BULAN MADU. Yg lebih menarik minat Dea ialah pd ayat ini......"Jawapan Yang Pasti hanya ada dihati!" Kenapa ya?

Terlihat pula msg Kak Eka di chat box bertanyakan Dea..."seandainya Dea diberi pilihan, Dea nak jawapan hati atau jawapan yg pasti?" Aduhhhhh...memang berat soalan Kak Eka ni tetapi menarik untuk diperkatakan. Apa jawapan anda?

Emmmm...Dea rasa apa pun jawapannya...bergantung kepada keadaan. Keadaan akan memberi kita pilihan untuk kita membuat pilihan...(apa yg aku ckp ni? hehehe). Sesetengah perkara memerlukan kita menggunakan gerak hati untuk kita mendapat jawapan. Dan juga...ada sesetengah perkara membuatkan kita memerlukan jawapan yg pasti. Itu semua sebagai panduan kepada kita untuk tindakan kita seterusnya. (adussss...mcm berbelit je ayat aku ni).

Apa jawapan anda? Kalu sudi...berikan komen anda.

3 Teman Berbicara:

Kujie said...

hati - dihatilah terletaknya segalanya...tapi kena pastikan hati yg mcm mana..yg bersih penuh ilmu ke yg tak cukup masak..hehehehe

~ujicham~ said...

hmm.. saya pilih jawapan yg pasti. peace.

Eka Fahara said...

Dea Sara,
Ini pandangan kak Eka....
Tiada jaminan yang Jawapan Hati adalah jawapan yang tepat!!
Dan Jawapan Yang Pasti pada saat kita membuat keputusan mungkin saja berubah dalam sekelip mata!!
Dalam kekangan waktu dan situasi kadangkala kita terpaksa membuat pilihan. Pada keadaan A mungkin saja JAWAPAN HATI yang terbaik. Sebaliknya dalam keadaan B, mungkin JAWAPAN YANG PASTI yang paling tepat!!
Apa saja keputusan yang kita buat pastinya adalah yang terbaik pada saat dan ketika itu.....Dan semuanya mungkin berubah mengikut putaran jam. Menyesal bukan isunya disini. JAWAPAN PASTI HARUS JUGA JAWAPAN HATI bila kita redha menerima kesan dari keputusan yang telah kita buat.
Berpijak di bumi nyata, hakikat kehidupan ini, segalanya mungkin!!!!!!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...