PROMOSI! PROMOSI! PROMOSI!

Gulahati Boutique

‎+ Welcome to Gulahati Boutique!
+ Your online shopping source with lots of scarves to choose from!
+ We hope you will love our items as much as we do.
+ Gulahati team will try our very best to meet your expectations.
+ We are very happy to have you as our customers.
+ Do visit us at our main blog at Gulahati Boutique

Aku.......dan opis!!!

Sunday, August 8, 2010

hari ahad...tiada yg istimewa hari ni...just santai-santai bersama keluarga. anak2 sibuk main game kat pc...si bongsu, irfan plak lena ngan bapanya yg tertidur keletihan sbb baru balik dari keje mlm td. aku plak dok sibuk godek2 layan laptop ku sambil godek2 blog aku. masih tak puas-puas sambil ronda-ronda blog2 bloggers lain. jalan-jalan sambil tambah kenalan baru.

eh...apa kena mengena plak ngan title di atas tu ek....sibuk plak aku bercerita ttg hari ahad. sebenarnya aku boring gilerrrr bila teringatkan opis aku. aku rasa nk je hari ahad ni berpanjangan buat selamanya...sebab...kalu dah bertukar ke hari isnin...liat ler aku nk pergi opis. tak macam dulu! bangun pagi je seronok nk masuk opis.

ni... semua pasal boss aku la. tatau menilai intan dan kaca. she's deserve it! padan muka! as a hr manager...dia tak sepatutnya berat sebelah. she need to be more profesional! bukan aku nak kata aku ni baik or bagus but kenapa dept kami bak dilanggar tsunami...it's all becoz of her!

aku cerita sket psl opis aku. aku keje dlm hr division. kami terbahagi kpd 2 section. er/ir (aku sebut A) n personnel (aku sebut B). aku dlm personel section. section A...menerima kehadiran org baru. masih muda n agak2 cantik ler jugak....(cantik ke?). dia ni jenis gatai2 manja gitu...(bukan aku sorg yg ckp...semua tau!) n pandai bodek...giler2 punya bodek. tapi belakang boss...kutuk2 giler2....dia ada sorg asst. yg agak genit juga but kurang pengalaman keje. si A ni jenis bossy type sampaikan nk photostat selai doc pun suruh asst dia buat...apatah lg nak amik file...langsung x nak bangun...nak mengarah je keje dia. at last...asst tu pun absconded. tggl dia sorg diri buat keje section A.

section aku, B ada 3 org. maklumlah personel section byk documentation. kami bertiga selama ini keje dgn gembira dan senang hati. walau keje kami lebih byk dr section A...but kami happy. no complaint! tapi...disebabkan si A ni....kami mula x berpuas hati dgn feedback dari boss kami. mcm2 salah. serba serbi tak kena. hinggakan terlupa letak titik dlm surat pun dia blame kami tatau buat keje. u all see! tapi...bila section A mmg real2 tak siap keje....alamak...boss aku siap tlg buatkan. sapa tak sakit hati mcm ni!!!

now...tggl aku sorang kat section aku...yg dua lg dah resign immediately lps dpt offer dr tmpt lain. aku pun ada apply kat tmpt lain tp...x de rezeki la plak. ada jugak 2..3...phone interview...but x de yg pggl...adoiiiiiii.....penat tau...mental dan fizikal...mcm2 keje nk buat. employee leave, overtime calculation, weekly payroll report, recruitment...etc...etc...mmg la kami ada advertise kekosongan jawatan but...bukan boleh dpt yg sesuai immediately. dpt yg x boleh nk kompromi...boleh pecah kepala nnt...

adoiiiii...memikirkan esok hari...isnin...aku rasa macam nk pecah kepala dgn kerenah mereka. doa kan lah ye agar aku boleh melalui hari2 ku dengan cemerlang. i work for my family. yeeeaaaaaa!!!

2 Teman Berbicara:

zara aluwi said...

Kita pompuan dapat la bos pompuan memang tak ngam. Tambah lak dapat yg cerewet, memang sakit jiwa dibuatnya. Akak, kalau tak berkenan akak cakap direct. Biar dia faham.

Dea Sara said...

mcm tu la kak...skrg ni Dea dah mula ckp direct ngan dia...so far...dia ok la. takut nnt bila dah ada org...dia buat mcm dulu semula...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...